LEPSZY ŚWIAT

Jest 1 września 2019 roku, 80. rocznica rozpoczęcia wojny, która – dzięki geniuszowi Naszego Wodza Adolfa Hitlera – na zawsze odmieniła losy świata. Europa stała się teraz wielką, silną Germanią. Tereny Generalnej Guberni – dawniej nazywanej Polską – kwitną: mamy bogatych i szczęśliwych obywateli, wspaniałe drogi, nigdy niespóźniające się pociągi oraz zwycięską reprezentację w piłce nożnej. Tylko ten zamach w Lubusker Theater w Grünberg…

Zapraszamy Państwa na kolejny odcinek programu ‘Germania, Ich liebe Dich!’. Zapraszamy Państwa do Lepszego Świata!

Lepszy świat to śmieszno-gorzki tekst political-fiction, w którym stawiane jest pytanie, jak wyglądałby dzisiejszy świat, nasz kraj, nasze miasto i my sami, gdyby II wojnę światową wygrali Niemcy i Japończycy? A to przecież na początku lat 40. XX wieku wcale nie było tak bardzo nieprawdopodobne. Jak wyglądałoby dziś życie w Grünberg? Jaka byłaby nasza sytuacja ekonomiczno-społeczna? Czy dla większości ludzi byłaby to zmiana na minus, czy – wręcz przeciwnie – absolutnie na plus? Może bylibyśmy szczęśliwymi mieszkańcami Germanii? Przecież i teraz, patrząc z boku na sytuację gospodarczą Polski i Niemiec, można zastanawiać się, kto tak naprawdę wygrał tę wojnę…

Jakub Roszkowski – dramaturg, dramatopisarz, reżyser. Ukończył PWST w Krakowie na Wydziale Reżyserii Dramatu. Wyreżyserował w Teatrze Wybrzeże w GdańskuStalkera na podstawie Pikniku na skraju drogi braci Strugackich i Wielką Improwizację A. Gizy, J. Roszkowskiego i W. Tremiszewskiego oraz monodram Dominiki KojroJolie na PPA Off we Wrocławiu.Od 2007 jest dramaturgiem Teatru Wybrzeże, gdzie współtworzył takie spektakle jak Blaszany bębenek wg G. Grassa,Nie-Boska komedia Z. Krasińskiego,Czarownice z Salem A. Millera (wszystkie w reżyserii Adama Nalepy), Słodki ptak młodości T. Williamsa, Zmierzch bogów E. Medioli, L. Viscontiego, N. Badalucco (w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego), czy Zwodnica T. Middletona i W. Rowleya (reż. Kuba Kowalski). Pracuje także poza Gdańskiem, m.in. w Teatrze Narodowym i Teatrze Studio w Warszawie, w Teatrze Starym i Łaźni Nowej w Krakowie, czy w Teatrze im. Jaracza w Łodzi.Trzy jego sztuki: Morze otwarte, Zielony mężczyzna i W popielniczce diament miały swoje prapremiery na scenach Szczecina, Sopotu i Katowic.

Mirek Kaczmarek – scenograf, absolwent Wydziału Komunikacji Wizualnej poznańskiej ASP. Od debiutu w 2001 roku stworzył scenografie, kostiumy i oprawę multimedialną do niemal 100 przedstawień. Jest stałym współpracownikiem reżyserów: Jana Klaty (m.in. Transfer!, Sprawa Dantona Stanisławy Przybyszewskiej, Do Damaszku Strindberga), Wiktora Rubina (m.in. Cząstki elementarne Michela Houellebecq’a, OrgiaPassoliniego, Joanna Szalona. Królowa i Caryca Katarzyna Jolanty Janiczak), Marcina Libera (m.in. Być jak Steve Jobs Michała Kmiecika, Wesele Stanisława Wyspiańskiego), Piotra Kruszczyńskiego (m.in. Odejście Głodomora Tadeusza Różewicza, Nie/Boska Komedia. Rzecz o Krzyżu Zygmunta Krasińskiego), i Jarosława Tumidajskiego (m.in. G®upa Laokoona Tadeusza Różewicza, Trans-Atlantyk Witolda Gombrowicza). W 2012 roku został nominowany do Paszportów Polityki. Laureat wielu nagród artystycznych m.in. nagrody za scenografię do Sprawy Dantona na 33.Opolskich Konfrontacjach Teatralnych „Klasyka polska”, na I Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Boska Komedia oraz na Festiwalu Kontakt.

Michał Siwak – producent, dj. Założyciel projektu muzycznego Sinusoidal. Związany z wrocławską sceną elektroniczną. Występował na festiwalach w kraju i za granicą (ElectronicaFestival Istanbul, Era Nowe Horyzonty, Nemiroff Global, Hennessy Artistry, Selector, Tauron, Heineken Opener). Autor remiksów. Remiksował z takich artystów jak Tricky, Antony and the Johnsons, Julia Kent, Muna Zul, The Crystal Method, Pustki, Novika. Kompozytor muzyki teatralnej. Ma na koncie inscenizacje w Starym Teatrze w Krakowie (współpraca z grupą Kormorany), Teatrze Polskim we Wrocławiu (spektakl Kliniken) czy w Warszawie i Białymstoku (spektakl taneczny Fizjotopia). Zwycięzca Przeglądu Piosenki Aktorskiej w nurcie OFF w 2009 roku (Vertinsky Project/Lila Negr) i innych nagród teatralnych (m. in. za monodram Jolie w reż Jakuba Roszkowskiego).

Wioleta Fiuk i Patryk Gacki – zawodowi tancerze, choreografowie, założyciele teatru tańca DzikiStyl Company znanego ze swojego unikatowego języka ruchu. Kolektyw, który debiutował na scenie teatralnej podczas Gdańskiego Festiwalu Tańca w 2010 roku ma na swoim koncie autorskie produkcje tj.: Dzieci innego Boga, Streetwise, Qveldriga, The Great Dictator, 7.2, Wacław N, które prezentowane były na festiwalach i w ośrodkach kultury w całej Polsce: Fringe Festiwal we Wrocławiu, Festiwal Metropolia Jest OK w Sopocie, Festiwal Muzyki Jazzowej w Łodzi, Centrum Inicjatyw Artystycznych we Wrocławiu itd. Ponadto, Wioleta Fiuk i Patryk Gacki współpracowali z wieloma artystami polskiej sceny teatralnej m.in. z Adamem Nalepą Nie-Boska Komedia, Czarownice z Salem, Kupiec Wenecki, Jakubem Roszkowskim Wielka Improwizacja, Magdaleną Boć Cleofide, Jarkiem Stańkiem 12 ławek. Wioleta Fiuk i Patryk Gacki są laureatami takich konkursów tanecznych takich jak Got to dance, You can dance, 1,2,3 Taniec, czy Rezydencja Premiera.

Zdjęcia: gophoto.pl / Mirek Kaczmarek

Premiera: 6 września 2014
Czas trwania: 90 minut


TRAILER:


Facebook

© Lubuski Teatr w Zielonej Górze

JUŻ WKRÓTCE
W LUBUSKIM TEATRZE


KUP BILET


-->